امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۷/۱۳- ۲۰:۳۵ - مشاهده: ۱۸۸
تعداد بازدید:188 13 مهر 1402 - 20:35
ملاقات با نماینده سازمان ملل متحد در غرب افغانستان

دیدار آشنایی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با نماینده جدید سازمان ملل متحد در غرب افغانستان

آقای صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات به منظور آشنایی با نماینده جدید سازمان ملل متحد در غرب افغانستان سرکار خانم دکتر ایلین ویلارل، با حضور در محل دفتر سازمان ملل متحد در هرات با ایشان دیدار و درباره مسایل دو جانبه و راههای تقویت همکاری کنسولگری و نمایندگی سازمان ملل متحد در غرب افغانستان گفتگو نمود.

در این دیدار که در محل دفتر مرکزی نمایندگی ملل متحد در هرات انجام شد آقای صدیقی فر ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان رئیس جدید نمایندگی ملل متحد در غرب افغانستان گفتند : کنسولگری جمهوری اسلامی‌با نمایندگی سازمان ملل متحد در غرب افغانستان( unama) و سایر نهادهای ملل متحد در حوزه غرب رابطه خوب و مثبتی دارد و امیدواریم در زمان حضور جنابعالی در هرات نیز این ارتباط استمرار داشته و تقویت گردد .

آقای صدیقی فر افزودند : ما معتقدیم سازمان ملل باید نقش و جایگاه برتری در تحولات افغانستان داشته باشد و اجازه ندهد این کشور جولانگاهی برای رقابتهای قدرتهای بزرگ شود. وی اشاره کردند : جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی در جهت ایجاد صلح و ثبات و امنیت در افغانستان و خصوصا حوزه مغربی دریغ نخواهد کرد .

خانم ایلین ویلارل نیز ضمن تشکر از حضور هیات سرکنسولگری ، از توجه جمهوری اسلامی‌به مسایل و مشکلات مردم افغانستان و خصوصا سرکنسولگری در ارائه خدمات مناسب کنسولی به مردم حوزه غرب تشکر نموده و از سعه صدر و استقبال مردم و دولت ایران در پذیرش پناهندگان و آوارگان افغانستانی و کمک دولت ایران به صلح و ثبات در افغانستان قدردانی نمود.

خانم ایلین ویلارل همچنین گفت : بر اساس پیشنهاد ابتکاری سرکنسولگری شما در سال گذشته درخصوص ایجاد سازوکاری برای ارتباط و تعامل نهادهای ملل متحد و نمایندگی‌های خارجی مقیم هرات ما قبلا نشستهایی داشته ایم ولی مقرر شده است جهت انجام هماهنگی و انسجام بیشتر و بهتر در راستای کمک به صلح ،ثبات امنیت و آبادانی حوزه غرب و جذب بیشتر کمکهای بشردوستانه به این منطقه و همچنین ایجاد هماهنگی بین نهادهای خارجی مستقر در هرات ، این نشستها در قالب جدیدتری برگزار شود.

درپایان این دیدار هدیه ای از صنایع دستی اصفهان به رسم یابود از طرف سرکنسولگری جمهوری اسلامی‌به خانم ویلارل اهدا شد. (تنظیم14/6/1402)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما